Med Patricia,
känd från



Du skäms lite över att lämna ut adressen till din hemsida, speciellt till potentiella kunder, för din nuvarande hemsida ser inte alls ut som du tänkt dig från början.
Nu har du möjlighet att ändra på det och skapa en hemsida som du känner dig nöjd och stolt över!
En hemsida som hjälper dig att attrahera kunder istället för att skrämma bort dem. Känns det som en plan? Ja då är du på rätt ställe!
Känner du igen det här?
Det känns som att din hemsida ser ut som alla andras och du vill lära dig hur man skapar en riktigt snygg hemsida.
Du är osäker på vilken information du bara måste ha och vad som gör att dina besökare blir kunder.
Du vet inte vilket tema du ska välja och är orolig att det du väljer kommer att göra att du låser fast dig.
Du vet inte hur du skapar ett unikt utseende med dina egna färger, typsnitt, bilder och grafik.
Du vet inte heller hur du ska strukturera din hemsida för att få ett tydligt flöde.
Du har tänkt på att det här länge och du har försökt på egen hand med hjälp av det som finns att få gratis
...men du känner dig bara överväldigad och behöver någon att fråga.
Exempel på vad tidigare kunder skapat
Föreställ dig hur det skulle kännas när du gör de sista justeringarna på hemsidan som verkligen reflekterar ditt företag och din personlighet.
Och du kan till sist fokusera på att beskriva vad du hjälper till med och skapa en relation till dina potentiella kunder och skapa affärer som gynnar både dig och dina kunder!
Varför är WordPress den bästa lösningen för att bygga din hemsida?
WordPress erbjuder mest möjligheter. Du kan börja med en enkel hemsida och efterhand lägga till funktioner som webbshop, medlemstjänster eller sälja dina onlinekurser.
Möjligheterna att skräddarsy din sida är oändliga!
Du har valmöjligheten att använda ett färdigt utseende ELLER så släpper du loss din kreativitet och använder en sidbyggare (som jag lär dig) och får en hemsida med exakt det utseende du drömmer om.
Du vill verkligen bygga en hemsida, men du har en massa frågor!
- Hur väljer jag ett tema som passar mitt företag?
- Hur kan jag använda WordPress och skapa det jag har tänkt mig?
- Jag vill att det ska märkas att jag verkligen förstår mina kunder och deras problem, hur gör jag det?
- Hur ska jag strukturera innehållet på min hemsida och hur mycket innehåll ska det vara på en sida?
- Var börjar jag ens?

Ja jag vet! Du har så många frågor och det är en hel del att tänka på när du bygger den första hemsidan för ditt företag.
Det är lätt att göra misstag som är dyra och väldigt onödiga att göra och utan en plan så kommer du kanske inte ens i mål. Du kanske fastnar på halva vägen och det blir aldrig nån hemsida som varje dag kommer att attrahera nya kunder och nya prenumeranter.
Utan något stöd och utan någon att fråga så kan det vara svårt att göra några framsteg alls och den där hemsidan förblir en ouppnåelig dröm.
Jag fattar precis!
Det är just därför jag har skapat kursen
Snygg & säljande hemsida!
Hur går det till?
4 onlineträffar i Zoom
Först får du några förberedelseuppgifter sen ses vi 4 söndagar kl 10-12 och jag går igenom live i Zoom hur du gör allt. OM du inte kan vara med vid ett eller flera tillfällen så kommer det att spelas in och finnas i kursportalen.
Vem passar det för?
Du vill göra en hemsida som du är stolt över och du är inte rädd för teknik och har god datorvana. Eller så har du redan en hemsida men vill förändra hur den ser ut och vara stolt över den. Du vill kunna delta från ditt eget hem och din egen dator.
Onlineföretagaren
För dig som vill använda din hemsida som en kundmagnet. Där dina kunder på en gång förstår vad du gör och vad du kan hjälpa dem med. Och förbereda sidan för att återannonsera till besökare på Facebook.
Förberedelseuppgifter
När du betalat och anmält dig får du några uppgifter som du behöver göra innan vi ses i mars. Det är viktigt att du gör dem innan vi ska ses live i januari och göra verklighet av din professionella hemsida.
Vem passar det inte för?
Du kan inte skicka mejl, skapa dokument eller dela ett inlägg på Facebook. Är dina teknikkunskaper på den nivån kommer det att bli svårt att genomföra kursen och det är bättre att anlita någon att göra din hemsida.
Amazing eller hur?
Verktyg
Jag använder mig av teman från Studiopress (ett tema ingår värde $99) och verktyget Beaver Builder. Jag kommer också visa hur du använder dig av Canva för att skapa bakgrundsbilder och annan grafik.
Här intill ser du ett exempel på en sida du skulle kunna bygga. Du kan använda hemsidan på många olika sätt. Samla prenumeranter, sälja produkter och tjänster eller varför inte erbjuda en onlinekurs.
Vi kan också integrera bokningsmöjligheter för dig som jobbar som coach och du får lära dig hur du jobbar smart för att få kunder att vilja jobba med just dig.
Ja jag vet! Du har så många frågor och det är en hel del att tänka på när du bygger den första hemsidan för ditt företag.
Det är lätt att göra misstag som är dyra och väldigt onödiga att göra och utan en plan så kommer du kanske inte ens i mål. Du kanske fastnar på halva vägen och det blir aldrig nån hemsida som varje dag kommer att attrahera nya kunder och nya prenumeranter.
Utan något stöd och utan någon att fråga så kan det vara svårt att göra några framsteg alls och den där hemsidan förblir en ouppnåelig dröm.

Vill du kanske göra en sån här sida som Cattis?

Eller varför inte en sån här som AnnKatrin? Hon är dessutom mer nöjd med den här än vad hon var med de 2 andra hon haft som proffs hade gjort åt henne. Hon får ofta beröm.
Eller kanske en lite mer färgglad som Marias? Hon tyckte att mina instruktioner var lätta att förstå och att det var roligt att bygga hemsidan själv. Tänk att du också skulle kunna tycka det.
Vem är jag att lära ut det här?
Ja det är en helt berättigad fråga! Jag har nu sen jag startade mitt företag 2008 lärt hundratals människor att skapa sin egna hemsida. Både de som gått mina kurser offline och sen 2015 de som gått mina kurser online.
Och de senaste 3 åren har jag även hjälpt andra att skapa sina egna onlinekurser. Och är du redo för det så kan du gå hit och kolla om det är något för dig.
Patricia Erlandson
Digital strateg och lanseringsexpert

