När någon undrar om jag kan hjälpa dem med deras lanseringar så brukar jag ställa några frågor för att reda ut var de står idag och vad jag kan hjälpa dem med.
De frågorna är.
Hur många fanns på din lanseringslista?
Hur många var med på ditt webinar?
Hur många köpte?
Vad kostade din kurs?
Hur många blev kunder?
Vad kostade varje kund?
Många vet vad de budgeterade för sina Facebook-annonser men inte lika många vet vad det kostar att få en kund. Och det är först då du kan veta om du budgeterade tillräckligt.
Det vanligaste felen i en lansering är 2.
- Ditt erbjudande är vagt och otydligt
- Du har inte skickat nog med trafik till ditt webinar. OM det nu var ett webinar du lanserade med.
Ja det här kommer jag att skriva mer om framöver. För det är väl dags att dela med sig av 5 års (snart 6) erfarenhet av att lansera även här på min nya blogg. Och med det sagt så har du kanske förstått att blogga inte har varit nödvändigt för att bygga min verksamhet.
Vi ses snart igen!
Lämna ett svar