Ja det var frågan jag ställde till mina prenumeranter härom dagen. Jag fick många svar och ett av dem var att tro på sig själv.
En av de saker som upplevdes svårt i era företag var att tro på sig själv, sin affärsidé och expertis.
Så nu vill jag berätta hur det var för mig i början av min onlinekarriär.
Vi går tillbaka till 2016. Jag hade ännu inte börjat sända live.
Varför?
Jag tyckte inte att jag hade något av värde att leverera. LÄÄÄÄÄÄÄNGE trodde jag på de tankarna.
När jag trots mina tankar ändå började sända live på Facebook om onlineverksamhet så hade jag plötsligt massor av folk som ändå lyssnade på mina sändningar och följde i stort sett allt jag gjorde.
Varför?
De kunde känna igen sig i mig. Jag berättade hur jag hade känt och de insåg att jag hade känt och kände samma sak som dem. Och framförallt kunde de förstå att det var möjligt att vara synliga även för dem.
I min första stora utmaning (en del av min första lansering av kursen Lyckas Online) hösten 2017 så pushade jag andra att också börja sända live och våga dela med sig av sina resor och kunskaper.
Det är många av dem ni nu ser som är sedda som auktoriteter online. De vet att jag inspirerade dem att sätta igång. Och några av dem kommer läsa det här och minnas att det var så det var.
Kom ihåg!
OM du tar tag i dina idéer om att inte vara good enough så kan du snart skriva ett mejl till din lista och berätta hur du kom över dina hjärnspöken för du insåg att den hjälp du kan erbjuda dina kunder är långt mycket viktigare än de där aporna i ditt huvud som tjattrar om nåt annat.
Jag har nu hjälpt hundratals kunder att komma vidare online, och jag finns här för dig med.
Lämna ett svar